090-713550 info@zoft80.com

10 Nyårslöften för din ACT! 2011 databas av världsberömda ”ACT! Quick Study Guide” författaren, Susan Clark

ACT! QuickStudy Guide

Människor är inte de enda som förtjänar en ny start i början av ett nytt år. Ett företags kundregister har rätt till en makeover också, säger databasexpert Susan Clark, författaren till ACT! Quick Study Guide, som nu finns tillgänglig på Amazon.com.

”Det är den perfekta tiden på året att ta hand om din  affärstillgång nummer ett – Din kunddatabas,” säger Susan Clark, världsberömd författare till ACT! Quick Study Guide. ”Under  året kan företag ha personalomsättning. Eller, nyligen har många företagare haft färre anställda som fått göra mer jobb. Det är en situation som är leder till databasförsummelse.” Att upprätthålla en kunddatabas är en av de bästa sätten att öka försäljningen, men bara om informationen i databasen är aktuell.

Till exempel, när en ACT! användare registrerar information om sitt säljsamtal, schemalägger möten och uppföljning av offerter, ger det alla i företaget tillgång till denna information. Så om en säljare går på semester eller lämnar företaget, stannar viktigt  försäljningshistorik i företaget istället för att gå ut genom dörren med säljare.

För att förbereda en kunddatabas för maximal vinst, rekommenderar Clark företagare att anta dessa 10 nyårslöften.

10. Rensa bort gamla kontakter. Av de många tusentals namn i en databas, ta reda på hur många som inte är aktuella längre. Sammanfoga och rensa dem.

9. Radera oanvända ACT! grupper, statiska och dynamiska. ”Använd dem eller ta bort dem,” säger Clark.

8. Boka en tid med dig själv varje månad för att publicera ett nyhetsbrev.

7. Flagga alla kunder som saknad eller e-postadresser studsar tillbaka och dela ut en aktivitet till säljare och administratörer att schemalägga tid för att ta kontakt för uppdatering. Till exempel noterar Clark ”Skicka misslyckades” i ACT! ‘s ”Senaste resultat” fält. Efter uppdatering av posten, rensar hon ”Senaste resultat”-fältet.

6. Sluta ställa larm, utom när det verkligen behövs, såsom personliga- eller telefonmötestider. Annars varnar Clark, kommer du att få ytterligare ett avbrott i din vardag. Istället för larm, använd Sage ACT uppgiftslistan (Task List). Du kan också kolla på alla gamla aktiviteter genom att ändra Task List datum filter till ”Past”.

5. Radera eller ta bort gamla aktiviteter på uppgiftslistan (höger-klicka för att markera en vald uppgift som klar är Clarks favoritmetod). Hon säger, ”ACT! användare har goda intentioner att utföra uppgifter från ett år tillbaka. Men om du inte hinner med aktiviteter du schemalägger för dig själv, är det dags att skapa en mer realistisk uppföljningsplan.”

4. Ta några extra minuter att ställa in synkronisering mellan ACT 2011 och Outlook adressbok och kalender. Detta banar väg för användning av ett kalendersystem, oavsett var det är tillgängligt: PC, bärbar dator eller smart telefon. (Även om ACT! 2011 kan synkronisera med Outlook, rekommenderar Clark att man använder programmet CompanionLink för att synkronisera de två programmens kalendrar för ett mer användarvänligt resultat.)

3. När någon ger dig ett visitkort, skriva några ord på baksidan för att påminna dig om vem denna person är till dess att du är redo att registrera kontakten i din kunddatabas. Skriv sedan in varje visitkort du har i ACT!, kodning varje kontaktpost med var du träffade denna person i fältet Referred By och hur du vill kategorisera den här personen för uppföljning i ID/status. Slutligen, skriv ”några ord” i fältet för senaste resultaten (Last Result), som automatiskt sparar tid/datum i fliken Historik. Detta sparar ett steg, säger Clark.

2. När du gör ett oplanerat samtal, logga dem alltid i ACT! med kortkommandot Ctrl + H. Längst ner i dialogrutan finns en uppföljningsknapp som gör det enkelt att aldrig tappa bort en viktig kontakt, även om det är ett år från nu.

1. Bygg ett nytt kundprospekteringsflöde för det nya årets försäljningsprocess. Använd ACT! 2011?s nya Sage Business Info funktion som tillhandahålls av Hoovers, finns under Webbinformation fliken, för att ta fram en profil på befintliga kunder och hitta nya möjligheter. Sedan laddar du ner dem i ACT! några i taget för säljsamtal eller marknadsföring.

Var och en av ovanstående tips plus mer än 200 andra är med i detalj i Clarks 575-sidiga ACT! Quick Study Guide. Boken är indelad i 19 kapitel, förklarar allt från de enklaste till de mest komplexa funktionerna i ACT 2011.

En beskrivning av varje ämne visas först, följt av en steg-för-steg ”procedur”. Efter att ha granskat den grundläggande information som beskrivs i ”procedur” avsnittet, kan ACT 2011 användare testa vad man har lärt sig i ”övnings”-avsnittet. Genom hela boken är upplägget att ingen övning bygger på slutförandet av en tidigare session, så läsarna har möjlighet att stoppa och starta om så krävs eller hoppa runt i boken allt eftersom olika ACT! frågor kommer upp. Det flexibla formatet gör ACT! Quick Study Guide till en perfekt uppslagsbok för nya ACT! användare likväl som den avancerade användaren, säger Clark.

Ämnen som ingår i ACT! Quick Study Guide inkluderar avancerad schemaläggning, ACT! e-marknadsföring, avancerad uppslagningar, grupper och företag, affärsmöjligheter, databas design och layout, anpassning av funktioner, aktivitetsserien och Smart Tasks, designa instrumentpaneler och rapporter, installation, databas säkerhet, underhålla databasen och synkronisering. Boken finns att köpa på Amazon.com.

Om Susan Clark: Susan är den ursprungliga författaren av den internationellt kända ACT! Quick Study Guide serien, i kontinuerlig publikation för mer än 10 år. ACT! Quick Study Guide för ACT! version 2010 är den nionde upplagan av denna berömda bästsäljare. Susan är VD för Cornerstone Solutions, Houston, TX, vilket är en ACT! återförsäljare som sysselsätter en av de största tekniska team av ACT! Certifierade konsulter i världen. Susan är också grundare av Houston ACT! Users Group.

Beställ ACT! Quick Study Guide direkt från Amazon.

%d bloggare gillar detta: