090-713550 info@zoft80.com

Act! Essentials för föreningar

Föreningar har medlemsregister och fler och fler företag skapar kundklubbar, ett enkelt sätt att nå ut med sina erbjudanden och information till medlemmarna är att använda e-post.

En fara med e-post är att någon inte hanterar e-postadresserna på ett korrekt sätt. På kort tid har jag fått ett utskick från ett hotell och från en databutik, båda med hundratals e-postadresser fullt synliga i mailet. Det öppnar upp för oseriösa mottagare att använda dessa e-postadresser för att skicka ut sin egen information, en konkurrent som får tag på hela mailinglistan kan på så sätt stjäla kunder genom att maila sina erbjudanden.

Sen finns det de riktigt otäcka fallen, t.ex. när ett företag av misstag skickat ut all kundinformation, till sin kundbas, inklusive uppgifter om personer med skyddad identitet.

vk

Ett sätt att undvika dessa kostsamma misstag är att använda Act! Essentials

Act! Essentials är en tjänst man prenumererar på. Till skillnad från många andra applikationern för e-marknadsföring levererar Act! Essentials en komplett lösning som kopplar samman allt från marknadsföring till försäljning och uppföljning.

De flesta konkurrenterna fokuserar på utskick av e-post medan Act! Essentials ser detta som endast en del i ett företags marknadsföring. Act! Essentials ger företagen en fullständig lösning för hur de ska växa och utveckla sitt företag, från hantering av kundämnen till uppföljning och långsiktig kundhantering, allt till en lägre kostnad än vad de flesta konkurrenterna kan erbjuda. För den som vill ha mer än enbart utskick av e-post är Act! Essentials ett givet val.

Funktioner som ingår och planeras ingå i grundversionen av Act! Essentials:

  • Kraftfull import av kontakter – användare kan samla sina kontakter från ett antal ledanden online tjänster, inklusive iCloud® och Gmail®, på ett ställe.
  • Tidplanering – ett integrerat system där användarna kan prioritera, spåra och vidta åtgärder om det som är viktigast för dem, ett ställe att hålla reda på alla kundrelaterade aktiviteter.
  • Detaljerad historik – varje interaktion, vare sig det är på nätet, per telefon eller direkt öga mot öga, kan spåras och snabbt hittas på en kontakts informationssida, vilket ger användarna en helhetssyn på relationens status.
  • Snabb och enkel gruppindelning – användarna kan snabbt och enkelt lägga till och ta bort kontakter från grupper, inklusive möjligheten att söka efter specifika kriterier och omedelbart skapa en grupp utifrån resultatet.
  • Färdiga e-postmallar – professionella e-postkampanjer kan byggas och genomföras snabbt med hjälp av helt redigerbara, inbyggda mallar utformade för ett brett användningsområde.
  • Smart e-postdistribution – när ett e-postutskick sker till en skapad grupp, kan användaren spåra öppnade meddelanden, klick på länkar och annan relevant information för att mäta kampanjens effektivitet.
  • Intelligent uppföljning – byggd på programmet Act!’s nya rekommendationsarkitektur hjälper Act! Essentials användarna att veta vem som är den bästa personen att följa upp med för att öka sannolikheten för en försäljning.

Bort med gissningarna, gör fler affärer

Act! Essentials introducerar den nya molnbaserade Act! rekommendationsarkitekturen, ett underliggande  skickt av analysteknik som körs osynligt för användaren. Denna arkitektur kommer att driva allt fler funktioner i Act! Essentials över tiden, varje funktionsområde syftar till att ge klara, proaktiva rekommendationer vilket tar bort gissningarna och skapar fler affärer.

Den första av dessa funktioner, som ingår som standardfunktionalitet i den första utgåvan av Act! Essentials, är Act! kontaktlista, som automatiskt rekommenderar vem som är, den för användaren, bästa personen att följa upp med efter den inledande marknadsföringsaktiviteten.

När en användare startar en e-postkampanj börjar arkitekturen omedelbart spåra och fånga information om vilka mottagare som öppnat sin e-post, som klickade på de ingående länkarna och hur många gånger de klickade.

Baserat på denna information, kan Act! Essentials automatiskt omprioritera användarens kontaktlista, flytta mottagarna som öppnade och klickade mest till toppen av listan och därmed visa dem som de som först ska kontaktas.

”Varje entreprenör eller småföretagare som jag har träffat har tre saker gemensamt. Först gör de vad de älskar. För det andra, de önskar att de hade mer tid att göra det. För det tredje, de önskar att de kunde göra mer marknadsföring för att utöka sin verksamhet ”, säger Dan Ogdon, vice verkställande direktör på Swiftpage. ”Dessa tre prioriteringar är vad Act! rekommendationsarkitektur handlar om. När du tar bort gissningsleken om vad man ska göra härnäst, går allt snabbare, så att användarna kan nå sina marknadsföringsmål tidigare och har mer tid över för det som är viktigast för dem. När vi kan ge användarna några timmar eller mer tillbaka genom att göra hela marknadsföringsprocessen enklare och deras företag växer, det är då vi vet att vi levererar ett verkligt värde.”

Kontakta oss idag för mer information om Act! Essentials eller skaffa ett konto för Act! Essentials här

%d bloggare gillar detta: