090-713550 info@zoft80.com

(Försäljning och support har upphört för denna version)

ACT! by Sage 2008  funktioner

  • ACT! Dashboard
  • Redigera i List Mode
  • Lägga till dokumentgenvägar till aktivitets- och historikobjekt
  • Flera kontakter per affärsmöjlighet
  • Detaljerad lista affärsmöjligheter
  • Datumfält i affärsmöjligheter
  • Konsekvent etiketter inom grupper och företag
  • Dubblettkontroll av grupper och företag
  • Grupp- och företagshierarki
  • Avancerade frågor för grupper och företag
  • Säkerhet på företagsnivå
  • Gruppsäkerhet
  • Anpassad behörighet för prenumerationslista
  • Tillfälligt upphäva databas synkronisering av vissa externa databaser
  • Microsoft Office-förbättringar (kan nu använda MS-Word som e-post redigerare och skapa historik för e-post, förbättrade hantering av adressbok, skapa kontakter direkt från inkorgen, automatiskt lösning av  kontaktnamn när du kopplar meddelanden till kontakter, nya inställningar och on-the-fly möjlighet att spara historik som privat)
  • ”Bifogagenväg” alternativ när du bifogar dokument
  • Ytterligare ”Urval” möjligheter (inte innehåller, större än, större än eller lika med, mindre än och mindre än eller lika med)
  • Ja/Nej fält finns nu på Urval per exempel
  • Dublettkontroll omfattar kontaktnamnskomponenter (dvs, förnamn, efternamn, mellannamn, namn prefix och suffix)
  • Fullt stöd för Windows Vista 32-bitars operativsystem

Fungerar med:

  • Microsoft Outlook 2002/2003/2007
  • Microsoft Outlook Express 5.5/6.0.
  • Lotus Notes 6,5, om installerat på Windows Vista, Lotus Notes 7,02
  • Eudora 5,2
  • Internet Mail SMTP/POP3
  • Microsoft Office 2002/2003/2007
  • Microsoft Internet Explorer 6.0/7.0
  • Adobe Reader 6.0/7.0/8.0
  • VMware Workstation 5.0/5.5 och VMware Server 1.0.1

ACT! 2008 release fokuserar på nya funktioner, förbättringar användbarhet, och viktiga för-marknadsfrågor. Denna lista ges för att förbättra din installation och totala användningen erfarenhet av ACT! 2008 (10,0). De nya funktionerna i 2008 produktfamilj fokuserar på områdena användarproduktivitet, administration och datasäkerhet.

ACT! Dashboard ger dig en heltäckande visuell överblick över viktiga aktiviteter och möjligheter i en enda vy. Det ger en på-en-hastig blick, grafisk presentation av denna information i en mycket interaktiv format, så du har den information du behöver för att bäst ta itu med din dag och bli mer produktiv. Ställ in ACT! Dashboard som standardprogram för start se och börja din arbetsdag med en ögonblicksbild av viktig verksamhet och möjligheter uppgifter som kräver din uppmärksamhet. Från denna vy kan du också enkelt identifiera hur du spårar mot dina mål med hjälp av riktmärken och sammanfattande information.

General List Edit Mode (ACT! och ACT! Premium endast)

Snabbt redigera Kontakt, gruppen och register Company direkt från listvyer. Listan Edit Mode kan du enkelt redigera fält inom en lista syn utan att behöva ta sig tid att öppna varje post för sig. Nu kan du snabbt och enkelt underhålla viktiga Kontakt, gruppen eller företagets inom ACT! utan att lämna listvyn.

Lägg Dokument Genvägar till aktivitet och historia objekt

Lägg till dokument genvägar till aktivitet och objekt historia utan att behöva bifoga hela dokumentet för att kontrollera databas storlek. Tillåt andra icke-ACT! användare att redigera samma dokument, vilket garanterar att du har den mest uppdaterade versionen i databasen.

Möjligheter

Flera kontakter per Opportunity

Associate flera kontakter till en enda möjlighet att se till att du är medveten om varje kontakt inom en organisation som skulle kunna påverka utgången av en affär, oavsett om de är en influencer, beslutsfattare, eller spela en annan roll. Flera kontakter per Möjlighet kan du spåra mer än en kontakt i samband med en Opportunity utan att behöva skapa separata möjligheter för varje kontakt, och möjliggör en mer heltäckande bild av alla kontakter som är engagerade i ett tillfälle.

Möjlighet Lista Detaljer

Visa alla kontakter eller produkter i samband med en affärsmöjlighet från Opportunity listvyn utan att behöva klicka och öppna möjligheter. Spara tid genom att helt enkelt mus över Opportunity i listvyn för att snabbt identifiera ytterligare information för den möjligheten.

Opportunity Datum områden (ACT! Premium endast)

Möjlighet Datumfältet möjliggöra konsekvens och flexibilitet att spåra tidskänsliga kundinformation. Någon möjlighet Användaren området kan omvandlas till ett datumfält för att spåra information såsom offert datum eller leveransdatum. Nu kan du spåra viktiga datum som är specifika för en särskild möjlighet att se till att du hålla koll på viktiga tidsgränser för varje tillfälle.

Grupper och företag

Konsekvent Etiketter inom grupper och företag

Ange två exemplar undergruppen och Division namn inom grupper och företag och upprätthålla mer konsekvent koncernen och bolaget Record strukturer för förbättrad organisation och uppgifter är korrekta. Till exempel när spårning flera grupper eller företag med samma undergrupp eller områdets namn, till exempel ”Försäljning” eller ”Marketing” kan du nu föra in dessa två exemplar
etiketter för så många Grupp eller företag dokument som behövs.

Duplicera Kontroll av grupper och företag

Automatiskt söka efter duplikat grupper och företag som ingår i ACT! vid en ny Grupp eller företag Record. När ett exemplar post hittas, ett snabbt kommer att informera dig om att du skapar en dubblett Grupp eller företag och ger dig möjlighet att fortsätta eller avbryta posten. Du har också möjlighet att ställa in och definiera dubbla rekord kontrollera kriterier för upp till tre fält så att du bara tillfrågas när det krävs av din förutbestämda villkor. Detta säkerställer koncernen och bolaget uppgifter inom ACT! förblir ren och korrekt.

Koncernen och bolaget Hierarchy

Se hela hierarkin av alla Grupper och företag, inklusive undergrupper och splittring, när en tillhörande Grupp eller företag dialogrutan visas. Detta gör inte bara för enklare navigering, gör det du också tydligare se relationer inom hierarkin, så att du enkelt kan tyda som undergruppen och Division förknippas med föräldragrupper och register Company.

Avancerade frågor för grupper och företag

Utöka avancerad sökning kapacitet att utföra avancerade frågor om grupper och företag, där du kan hitta koncernen och bolaget information lättare. Skapa nya frågor som identifierar alla grupper och företag listade som kunder eller som ligger i samma område. Du kan spara Avancerade Query för senare sökning och enkelt omdefiniera sökkriterium, minskar tiden på framtida sökningar. Detta gör att du kan bättre utnyttja din kund information baserad på sökresultat.

ADMINISTRATION och datasäkerhet

Företag Security (ACT! Bara)

När du arbetar i en nätverksmiljö, förbättra datasäkerheten genom att markera någon av företagets Record privat. Du kan styra vilka användare som har tillgång till företagsinformation, inklusive Company medlemskap och delade Notes och historia. Företag Security säkerställer att endast du har tillgång till den information som du markerar som privata.

Koncernen och bolaget Security (ACT! Premium endast)

Förbättra datasäkerhet genom att begränsa tillgång till all Grupp eller företag Spela in av användaren eller av grupper av användare. Kontrollera vilka användare kan visa och / eller redigera gruppen och företagsinformation, inklusive gruppen och bolaget medlemskap och delat Notes och historia, och begränsar automatiskt tillgång till alla nya grupper och skapat företag, som bygger på säkerhet inställd på löpande Group and Company. Koncernen och bolaget Security kan säkerställa att gruppmedlemmarna har tillgång till endast de uppgifter som de har tillstånd.

Anpassad Behörigheter för prenumerationslista

Chefer och administratörer kan begränsa fjärranvändare från att begära kontakter via teckningslista, vilket minskar problem när synk.förfrågn faller utanför kriterierna för definitionen sync inställd. Anpassad Behörigheter för teckningslista ser till att synka som definieras av administratören är den enda data fjärranvändaren kan se.

Tillfälligt upphäva Databas Sync om vissa Fjärrkontroller

Administratörer kan tillfälligt avbryta en fjärrdatabas från synkronisera till den förälder databasen för att skydda oönskade data eller strykningar från påverkar förälder databasen. Det ger också administratören för att diagnostisera synkning problem genom att begränsa viss fjärrdatabaser från synkronisering tills problemet har lösts.

Användbarhet TILLBEHÖR

1. Microsoft Outlook e-post Integration
* Outlook integration användare kan nu använda Microsoft Word som e-post redigerare och skapa historia för att e-post.
* ACT! 2008 har förbättrad Outlook-adressbok setup genom snabbheten theuser att avsluta Outlook-adressboken konfiguration under E-post integration setup.
* Användare kan skapa kontakter direkt från Outlook inkorgen se utan att öppna Outlook e-post formulär.
* När du ansluter meddelande till en kontakt, ACT! automatiskt löser och föreslår att kontakter namn, så användaren inte behöver söka efter kontakten och väljer den.
* En ny smak och on-the-fly alternativet ger möjlighet att ha Outlook e-post historier meddelanden som är markerade som privata.

2. Bilagor
* Lagt till ”Bifoga genväg” (en pekare till en fil på en mappad enhet) utöver den ”Bifoga fil” (kopior av filen till ACT! Databasen mappstruktur) alternativet när bifoga filer till ACT! enheter.

Bifoga Genväg Anmärkningar:
* Genvägar kommer att synkronisera och säkerhetskopiera, men källfiler inte.
* Genvägar kommer att fungera på fjärrkontroller om källsökväg är tillgänglig.
o ”Bifoga fil” är samma funktionalitet som i 9.x
o Du kan ”blanda” bifoga genvägar och filer
* Vid konvertering av v6.x databas, har användaren möjlighet att
o Konvertera bilagor som genvägar, eller
o Konvertera bilagor som filer (som i 9.x)

3. Säkerhet
* Användare med Manager roll är undantagna från Begränsad åtkomst register som standard på nybildade begränsad tillgång poster.
* Lagt till en ny ”Access Changed” historik typ som loggar specifika ändringar i ACL (av användaren).
* En ny egen tillstånd har lagts till som kallas Hantera sync teckningslista som hindrar en fjärranvändare från ”data fiske” utan detta tillstånd.

4. Uppslagningar och Frågor
* ACT! 2008 införs nya aktörer på den avancerade Query funktionen. Dessa nya aktörer är:
o Innehåller inte
o Större än
o Större än eller lika med
o Mindre än
o Mindre än eller lika med
* Ja / Nej fält finns nu i Lookup exempel.
5. Skriva ut
* Skriva ut en månadskalender kan nu mer än 2 månader som ska skrivas ut i taget.
* Läs fält endast är tillgängliga för att ingå i utskrifterna adressbok.
6. Andra
* Duplicera Kontroll kriterier omfattar nu kontaktnamn delar inklusive, förnamn, efternamn, mellannamn, namn prefix, namn suffix.
* Tecken områden kan komma att ändras till datum eller datum / tid typer.
* Larm äldre än 30 dagar kommer inte längre att automatiskt avaktivera.
* Hitta område (dialogrutor) nu ger förbättrad tangentbord stöd möjliggör ner piltangenterna för att flyttas från fält till listan.

Fast Problem: Följande listor fasta frågor i ACT! 2008 (10,0) release:

1. Omvandling
* ACT! 6.x. WPA dokumenttyper konvertera nu korrekt till ACT! 2008-format.
* Omvandling av ACT! 2000 (5,0) till 2007 (9.0x) nu tar över filer som bifogats till ett e-postmeddelande bifogas en post.

2. Citrix ® / Terminal Server
* Denna utgåva rättar till och fråga där Outlook e-post integration inte skapa individuella historia köer för Citrix användare. Detta fungerar nu som väntat, hade varje användare sin egen historia kö och Outlook e-post historier är skapade därefter.

3. Aktiviteter / Kalender / Alarm
* Användare kan nu flytta en verksamhet till en annan ”som skall” användare utan att behöva ta bort den gamla verksamheten och lägga till en ny en för den nya planerade för användare.
* När schemaläggning en verksamhet för en annan användare med en icke-användare kontakt och välja att skicka en verksamhet e-post, är den e nu skapas och skickas.
* Denna utgåva rättar en teckenstorlek problem vid utskrift adressbok där teckenstorleken på den första raden i tryck var större att andra linjer.
* I tidigare versioner, larm inställt att starta flera dagar i förväg om en verksamhet inte gå ut på rätt sätt. Detta fungerar nu korrekt.
* Användare inte längre får meddelandet ”Det gick inte att öppna den bifogade filen. Det kan ha tagits bort av en annan användare eller skapats på en databas som inte synkronisera bilagor ”när dubbelklicka på fältet för bilagor på fliken Information i en verksamhet. Bifogade filer öppnas nu korrekt.
* Användare kommer inte längre att få meddelandet ”Object inte angetts till instans av ett objekt” när du tar bort en tidigare bifogad fil från en aktivitet utan att spara aktiviteten första
* När ändringar görs i en delad från ett företag spela in ett meddelande nu visas och uppmanar användaren att inidcate spara beteende.

4. MS Outlook Integration / E / Koppla dokument
* Bilder inklistrade i Outlook HTML-signaturer Nu skickas när du använder Outlook som standardprogram för e-post i ACT!
* E-post berättelser skapas med Microsoft E-post integration inte längre visas som ”skickas inte” när Bifoga hela e-post är markerat.
* Ansluta ett Outlook e-post nu registrerar datum och tid att e mottogs, inte när historia skapas.
* Efter en uppgradering från till 10,0 från en tidigare version, behåller Outlook nu ACT! adressböcker till i den tidigare versionen.

5. Rapporter
* Korrigerat en fråga där verksamhetsrapporter inte sortering per verksamhetsområde. Detta problem har korrigerats och rapporter nu sortera per verksamhetsområde när den är markerad som en sorteringsordning.
* Företag Sammanfattning, Medlemskap, & Omfattande rapporter visas inte längre ett fel vid hämtning Company nycklar när filtren är inställd på att visa data som förvaltas av en användare.

6. Företag / Grupp
* Användare kan nu bifoga ett dokument till ett bolag spela även om de handlingar fliken togs bort från kontakten layout. I tidigare versioner ACT! kraschade när denna situation uppstod.

7. Synkronisering
* Användare får nu en varning för att synkronisera om deras fjärrdatabasen har löpt ut.

8. Contact Management
* Korrigerat ett problem där växling från MDI-läge och sedan försöker skapa en historia skapas ett kritiskt fel och stängde downthe ansökan. Detta inte längre händer när man byter från MDI-läge.
* Den kontaktlista innehåller inte längre den märkta attributet på rad när listan är sorterad. Nu la kontakter kvar taggade lämpligt när listan är använt.
* På Internet Explorer 7,0 ”Bifoga webbsida till Kontakt” visas nu på rätt sätt.
* Duplicera kontroll omfattar nu privata kontakter som den inloggade användaren äger.

9. PocketPC Link / Palm OS-Link
* En offentlig anmärkning skapas för en privat kontakt inte längre kan ses av andra användare i ACT efter synkronisera den från en enhet med ACT! Link för Pocket PC.
* När en användare skapar en notering för en begränsad tillgång kontakt på enheten och sedan utför en två-vägs synkronisering med ACT! Link för Pocket PC, ett exemplar kontakt är inte längre skapas i ACT! som den gjorde i tidigare versioner.
* Korrigerar ett problem där en verksamhet ändras på PocketPC enheten med en enda kontakt som tidigare dök upp som [flera kontakter] när synkroniseras till skrivbordet.
* Redigera Adressfält på PocketPC och sedan synkronisera inte längre skapar en dubblett kontakt som den gjorde i tidigare versioner.

Vilka förändringar har gjorts i ACT! av Sage 2008 (10.0.1)

Följande lista med förbättringar och lösa frågor som ingår i ACT! 2008 (10.0.1) Service Pack.

Kompatibilitet

ACT! 2008 (10.0.0)
Även om vi rekommenderar alla användare i en arbetsgrupp att uppgradera till den senaste versionen av ACT! 2008 (10.0.1) att dra nytta av den nya versionen, är detta inte krävs i vissa fall. ACT! 2008 (10,0) och ACT! 2008 (10.0.1) användare kan dela en databas utan att vara på samma versioner. Men om synkronisering satts ut och alla användare av version 10.0.1, måste synkronisera tjänsten uppgraderas.

Obs: Uppdaterat Sync Services ingår i den fullständiga ACT! 2008 (10.0.1) produkt nedladdning.

Redovisning koppla användare

* Alla nuvarande ACT! 2008 kompatibla redovisning länk produkter kommer att fortsätta att arbeta med ACT! 2008 (10.0.1)
* För att undvika att installera Redovisning Link produkt, installera ACT! 2008 på samma plats som din tidigare installation.
* Om du använder en ACT! Redovisning Link måste du uppgradera din databas på ACT! 2008 och sedan stänga och öppna ACT! innan Accounting länken informationen kommer att visas.
* Redovisning Link användare bör inte ändra start inför föredrar att starta visa kontaktlistan som finns på Inställningar> fliken Autostart. Kontaktgruppen Detalj uppfattning måste vara det första anser lanserades för att bokföringslagen fliken integration att ladda. Inriktade på att fixa i senare versioner av Accounting Links produkter.

ACT! för Palm OS 2.0 Användare

* Om du använder ACT! för Palm OS 2.0, kommer det inte vara förenligt med ACT! 2008. En ny version ACT! för Palm OS 3.0 kommer att finnas tillgänglig under senare delen av 2008.

Nya System Support

ACT! 2008 har utökat stöd och arbetar med nya operativsystem och verktyg produktivitet.

* Nya till Frige översiktsdokument
o Apple ® Macintosh ®-datorer som har en dual boot Microsoft Windows OS-funktionen kan köra ACT!
2008 på Fönster-OS och stöds så länge datorn uppfyller anges minimisystemkraven.
* Fanns i tidigare ut dokument
o Alla versioner av Windows Vista stöds nu med lanseringen av ACT! 2008 inklusive Microsoft Windows Vista Home Basic, Vista Home Premium, Vista Business, Vista Ultimate, Vista Enterprise.
o
+ Observera: Vista Business, Vista Enterprise och Vista Ultimate begränsa antalet samtidiga användare till 10.
o ACT! 2008 integrerar nu med Microsoft Office 2007, inklusive Microsoft Word 2007, Excel 2007 och Outlook 2007.
o ACT! Link för Pocket PC har nu stöd för Windows Mobile 5.0 Smartphone Edition.
o ACT! 2008 integrerar nu med Microsoft Internet Explorer ® 7.0.

Stöds inte

* 64-bitars
o ACT! 2008 stöds inte på 64-bitars Windows operativsystem. Vi har uppdaterat online systemkrav specificera
att ACT! endast går i en 32-bitars miljö.

Avvecklade Support

* Microsoft Windows 2000
o ACT! 2008 kommer inte längre att springa och stöds inte i Windows 2000 operativsystem.

* Microsoft Office 2000
o ACT! 2008 kommer inte längre att integreras med Microsoft Office 2000-produkter.

Nya nya funktioner

Följande poster som anges nedan identifierar nya funktioner lagts till produkten i denna utgåva:

Installera

* Lagt till förbrukaren logik revision för att spåra gånger förbrukaren logik.
o Detta avverkning omfattar:
o
+ Ny spårningstabellen att registrera varje lyckad inloggning via Windows ® och webbprogram.
o
+ Ny ACT! OLE / DB Provider Views.

Kalender

* Användare kan nu dra en verksamhet från resumé listan med vänster musknapp, till en kalender rutnät och konverterade.
* När du ansluter ett meddelande till en kontakt i Outlook ® kontaktens namn är automatisk löst och i förväg utvalda för fastsättning.
* Förbättrad användbarheten av ”Bifoga E-post till kontaktperson” dialogen tillgängliga från ACT!, Microsoft ® Outlook e-post integration.
o Initial fokus standard ”Leta efter” kontroll, så att användaren kan omedelbart börja skriva för att hitta rätt kontakt.
o Efter skriva och hitta rätt kontakt kan användare drabbas nu ”Enter” för att flytta den markerade kontakten till den högra rutan.
o Tabbing ur ”Leta efter” kontroll nu landar på samma väljarknappen för enkelt val.
* ACT! integration med Microsoft Office stöder nu Unicode-tecken för
Microsoft Word, Excel ® och Outlook.

Grupp och företag

* Lagt till meny tillgång för bolagets och koncernens säkerhets-funktioner.
o Nya menyalternativ till:
o
+ Gör egen
+ Gör allmän
+ Edit Access List

Synkronisering

* Lagt Ja / Nej fält val när man bygger sync uppsättning kriterier.

Contact Management

* Ifyllning i drop-downs där fältet val förekommer numera verkar på flera tecken.

* Lagt till funktionalitet i ACT! Scheduler, som ger användaren möjlighet att ”hålla endast den sista X säkerhetskopiorna” för den valda databasen. Äldre säkerhetskopior raderas på preferens inställning.

Fasta frågor

Följande poster som anges nedan ger en översikt av viktiga in-marknadsfrågor korrigeras i ACT!
2008 (10.0.1) release.

Installera / Avinstallera / Inställningar / Start

* Om användarna försöker installera ACT! 2008 på en 64-bitars OS, kommer att får nu en varning om att produkten inte kommer att installera på en 64-bitars OS.
* Försök har nu en digital signatur för ACT! 2008 setup.exe installation. Detta ger en anmälan om digital signatur äganderätt till Sage Software, Inc. när du kör spåret installationen. Tidigare har spår visas som ”Okänd utgivare” i Windows-dialogrutan Kör.
* Korrigerat en 1603 Fatal fel fel installation, när du installerar ACT! 10,0 på en Windows Vista ™ OS med IIS installerat. ACT! kommer nu att installeras på rätt sätt i denna konfiguration.
* Den här utgåvan innehåller ytterligare system för att kontrollera en bra installation miljö.
* Nya användare är nu till som ”Aktiv väntan Login”. Tidigare släpper ny användare lades till som ”Aktiva” utan att kräva en inloggning.
* Släpp tillägger revision förbrukaren logik loggar att spåra gånger förbrukaren logik.
o Denna lösning kommer att omfatta:
+ Ny spårningstabellen att registrera varje lyckad inloggning via Windows-och webbprogram.
+ Ny ACT! OLE / DB Provider Views.

Omvandling

* Innan den här utgåvan, ACT! 6,0 databas fält med fält etiketter ändras av användaren ändrats tillbaka till de
standard fältnamnet vid omställningen till en nyare ACT! frigivning. Detta är borta och det konverterade användare
fält behålla sina egna namn.
* Lagt till funktionalitet för att konvertera bilagor i e-postmeddelanden från pre-ACT! 2005 databaser. I tidigare utgåvor
konvertering av ACT! 5,0 och tidigare förlorat sina filer som bifogats till e-post.
* Släpp korrigerar en omvandling problem med ACT! 6,0 kuvert redovisas som ”Felaktig eller skadad”.
Alla ACT! 5 Kuvert konvertera nu.

Citrix ® / Terminal Server

* Rättad frågan med användarens historia kö inte sätts i en Citrix miljö. Tidigare utgåvor, användarnas
historia köer var inte korrekt inställt för varje användare. Den här ändringen gör det möjligt för användare att skapa historia genom att använda ACT! till
Microsoft Outlook e-post integration.
* Användaren kan nu ändra sin ACT! historia alternativet i Outlook 2003 i en Terminal Server / Citrix-miljö.

Aktiviteter / Kalendarium / Larm / Microsoft Outlook-kalendern Integration

* Typ av verksamhet Alarm föredrar nu bevaras för anpassade aktivitetstyper.
* Standard Obs teckensnitt är nu behålls som anges i inställningar.
* Användare kan nu dra en verksamhet från recap listan till en kalender rutnät och konverterade med vänster musknapp.
* Korrigerat ett problem med ACT! användare att ta emot och aktivitet Attachment och försöker lägga till ACT! databas.
* När omläggningen och stängning och aktivitet, är fokus nu återförts till verksamheten efter att du stängt
dialogrutan.

Microsoft ® Outlook E-Mail Integration / E-Mail / Koppla dokument

* I tidigare versioner, synkronisering Outlook och ACT! aktiviteter avslutades för tidigt om en verksamhet hade en kontakt som redan
funnits i ACT! databas. detta inte längre sker och alla aktiviteter är synkroniserade
* Korrigerat en Outlook-kalendern fråga där RAM fortsatte att beviljas utan släpps. Detta var problematiskt i situationer där stora mängder historier producerats en enda dator. Med 10.0.1 frige detta problem har elimineras och RAM är releaser i tid.
* Outlook e-post adress med hjälp av långa Microsoft Exchange-format nu skapa ACT! e-post berättelser med bilagor.
* När du ansluter ett meddelande till en kontakt i Outlook kontaktens namn är automatisk löst och i förväg utvalda för fastsättning.
* Skicka en mall för e-post till flera grupper eller företag bildar listvyn användas till att behandla e-post till nuvarande kontakten i kontakt detalj vy. Detta har korrigerats så att lämplig Grupp eller företag kontakter tas upp i e-post.
* När en användare väljer att använda Outlook e-post standard preferens är nu satt till ”Använd Outlook e-post program” istället för ”Använd ACT! E-Mail Program ”.
* Korrigerat en uppgradering fråga där en användare hade för att återställa ACT! adressbok i Outlook efter uppgradering från ACT! 2007 (9.0.x). Denna version uppgraderingar nu befintliga inställningar adressbok och skapar historier på lämpligt sätt utan ytterligare inställningar från användaren.
* Förbättrad användbarheten av ”Bifoga E-mail till Kontakter” dialogen tillgängliga från ACT!, Microsoft Outlook e-post integration.
o Initial fokus standard ”Leta efter” kontroll, så att användaren kan omedelbart börja skriva för att hitta rätt kontakt.
o Efter skriva och hitta rätt kontakt kan användare drabbas nu ”Enter” för att flytta den markerade kontakten till den högra rutan.
o Tabbing ur ”Leta efter” kontroll nu landar på samma väljarknappen för enkelt val.
* ACT! integration med Microsoft Office stöder nu Unicode-tecken för Microsoft Word, Excel och Outlook.
* I tidigare versioner, skicka ett HTML-e-post med Microsoft Word som e-post redigerare till Office XP visas ett felmeddelande. Detta inträffade endast i kombination anges och har korrigerats.
* I tidigare versioner, avinstallerar ACT! efter etableringen Microsoft Outlook e-post integration visas och fel varje gång Outlook inleddes. Detta fel visas inte längre efter en avinstallation av ACT!.
* Korrigerat en fråga som uppstod när du öppnar två Outlook e-post och använder Microsoft Word som standardprogram för e-post redaktör på Outlook 2002 och Outlook 2003. Ett fel visas trots att användaren kan fortfarande skicka e-post. Detta fel visas inte längre och historia registreras korrekt.

Instrumentbräda

* Ändra skalan på Stängt Försäljning till Datum Manometer nu sparar på rätt sätt när redigeras. I tidigare versioner för att spara skulle inte begå Om vågen / gränser panel var det enda objektet redigeras.

Rapporter

* Korrigerat en fråga där efter att ha skapat en uppslagning från möjligheten diagram och sedan sortera Opportunity List, var ett fel som produceras. Felet tycks inte längre och den typ fungerar korrekt.
* Köra Bolaget sammanfattande rapporten visar inte längre en ”Fel Hämtar Keys”.

Grupper och företag

* Lagt nya meddelanden anvisningarna när du byter en delad inte / historia från gruppen bolaget detaljerade synpunkter. Denna nya prompt ber användaren om de vill skapa en ny anteckning / historia för just den aktuella gruppen eller ett företag eller om de vill spara ändringarna för alla associerade grupper och företag.

Synkronisering

* Korrigerat en fråga där bifogade filer läggas före styckning ett fjärrdatabasen, kunde inte tas bort genom en fjärrkontroll databasanvändare.
* Lagt nya meddelanden som anger en omstart av Network Sync krävs när en databas läggs till. Den korrigerar ett problem med att lägga till flera databaser.
* Korrigerar ett problem med så Sync för ett stort antal användare / Kontakter i databasen.
* Användare loggar in på en avlägsen databas och ange ett felaktigt användarnamn eller längre får en objektreferenser felmeddelande och kan på nytt logga in med korrekta referenser utan att starta ACT!

Layouter

* Rättad fokus fråga som uppstod när både ACT! och en av de designers (Layout Designer, Report Designer, eller Word Processor) var öppna och att användaren klickat på ACT!. I tidigare versioner ACT! skulle inte kommit i förgrunden.

Möjligheter

* Användare kan nu ändra möjlighet pris och fälten kostnad även om den produkt definieras i produkten listan. Detta återgår produktlista funktionalitet till hur funktionen arbetat i ACT! 2007 och tidigare.

Contact Management

* Taggade kontakter på kontaktlistan nu Kolla behålla sitt riktiga tag när listan är använt.
* Efter att koppla en kontakt till ett företag i redigerbara listvyn, kan användaren nu kan ändra
spela in med tangentbordskommandon.
* Rättad fokusera frågan med Notes och vår historia. Nu, skapa nya eller redigera befintliga sedlar och
berättelser har fokus efter sedan redigeras.
* När du navigerar i en listvy med inline-redigering, ACT! Nu hoppar systemet bara läsa sådana områden är IsUser, IsPrivate, senaste uppdateringen, Last Call.

Pocket PC Link / Palm OS ® Link

* Vista OS och Windows Mobile 2003 enheten med Pocket PC Link inte längre orsakar ACT! PPC Länk till krasch under synkronisering.
* Synkronisera en återkommande aktivitet med ett slutdatum inte längre lägger till 1 dag i enheten efter synkronisering.
* Korrigerat en ACT! Link för Pocket PC Vista installera fråga som felaktigt visas felmeddelandet ”Du måste ha Active Sync installeras innan du installerar ACT! Länk för PPC. ”Det är inte längre sker på Vista OS och installera slutar på lämpligt sätt.

Kända problem

Följande punkter som anges nedan omfattar de vanligaste objekten i ACT! 2008 (10.0.1). Om inte annat anges, fanns dessa frågor tidigare känt problem dokument. Alla nya frågor läggas till listan eller nyligen införts i utgåvan har kallats ut separat.

Den kända problem innehåller en beskrivning tillsammans med eventuella identifierade lösningar eller rekommendationer.

Aktiviteter / Historia / Anteckningar

* Fanns i tidigare utgåvor
o Verksamhet och historia Records kan inte tas bort om de har en skrivskyddad fil bifogas.
+ Lösning: Se till att alla filer som användarna vill bifoga är inte samma som skrivskyddad.
o Löpande tillägg av historier orsaker minne behandling att öka när hundratals historier läggs till.
+ Lösning: Starta om ACT! eller datorn efter tillsättning hundratals historia poster.

Rapporter

* Fanns i tidigare utgåvor
o Det totala antalet möjligheter visas på möjligheten genom att bolaget rapport räknas möjligheter flera gånger när de är med mer än en kontakt. Men summorna är korrekta.

Instrumentbräda

* Fanns i tidigare utgåvor
o Initial användare filtret är inställt på alla användare i standard instrumentpanelen i stället för bara den inloggade användaren.
+ Lösning: Användaren kan ändra standardinställningen filtret loggat in ansökan.

Layouter

* Fanns i tidigare utgåvor
o Användarna kan inte välja Record Manager Field i någon layout med ett musklick.
+ Lösning: Användare kan välja Record Manager fält med fält väljare från fastigheten nätet. En gång valde på detta sätt, kan det område som flyttas med musen, genom att dra och släppa.

E-Mail/Outlook Integration

* Nya till Frige översiktsdokument
o Synkronisera en ACT! återkommande aktivitet till Outlook 2003 uppdaterar inte är lediga eller upptagna och mini-månad
tidsplan för de dagar som innehåller en instans av mönstret.
* Fanns i tidigare utgåvor
o Microsoft ändrat utformningen av mötesinbjudningar med Service Pack 2 för Outlook 2003. När en användare tar eller preliminärt accepterar ett möte, antingen från en mötesförfrågan eller ett kalenderobjekt den befintliga kalendern objekt tas bort från kalendern. Dessutom ett exemplar av kalendern objekt skapas för raderad post.
Dubblera sådan verksamhet skapas i ACT! när en användare accepterar eller preliminärt accepterar ett möte i Outlook.
+ Lösning: Som standard är detta nya möte acceptans beteende aktiverat i Outlook 2003 SP2. Däremot kan beteendet ska kopplas ur eller aktiveras igen genom att använda en registernyckel. Detaljerad information om hur du avaktivera eller återaktivera registernyckeln finns på http://support.microsoft.com/?id=899919.
o Om en användare installerar ACT! 2007 och omedelbart genomför en dokumentkoppling till en enda kontakt, är historien inte in. Men när ACT! startas om, slår samman alla framtida mail kommer att skapa historia som konfigurerats.

Installera / Avinstallera / Inställningar / Start

* Fanns i tidigare utgåvor

o När avinstallera ACT 2008, förbrukaren behov till uninstall ACT! 7 Microsoft SQL Server ™ 2005 Express Edition från lägg till / ta bort program i syfte installera ACT! 2006 (8.x) eller 2005 (7.x).
o Om en användare försöker skapa en ny DB från Komma igång guiden med en annan databas redan är öppen fryser systemet under skapandet av den nya databasen. Men den nya databasen skapas och är tillgängligt efter omstart av ACT!.
+ Lösning: Använd Arkiv>> Ny databas kommandot när du skapar en ny databas när du redan har en databas öppen.
o På Windows Vista-operativsystem, måste du Kör som administratör när du utför en ACT! Update, dela en databas, med hjälp av Schemaläggaren eller Registrera produkten
+ Lösning: För att köra som administratör, höger musklick på ACT! genvägen och välj ”Kör som administratör.”

Omvandling / Import / Export

* Fanns i tidigare ut
o Användaren kan mappa fält till fält som är färdiga bara är mutter data inte importeras.

Citrix / Terminal Services

* Befintliga känt problem
o Användare kan bifoga en webbsida för att ett ACT! kontakt i en Citrix-miljö med hjälp av ”Bifoga webbsida till kontakt”.
+ Lösning: Spara sidan lokalt och sedan bifoga den som en fil.

Grupper / Företag

* Fanns i tidigare utgåvor
o Observera: uppdatering av länkade kontakter för ett företag som syftar till att uppdatera alla länkade kontaktfält med innehållet i företagets register om ändringar av företagets post. Det innebär att innehållet i alla länkade kontaktfält ersätts med innehållet i de länkade företaget områden, bland annat tomma fält, när någon av de länkade företaget fälten förändringar.

Synkronisering / Fjärrdatabas

* Fanns i tidigare utgåvor

* I Windows Vista-operativsystem, måste du Kör som administratör när du skapar en fjärrkontroll DB

+ Lösning: att köra som administratör, höger musklick på ACT! genvägen och välj ”Kör som administratör.”
o ACT! Användaren måste ha administratörsbehörigheter för att framgångsrikt skapa en fjärrdatabas.

%d bloggare gillar detta: