090-713550 info@zoft80.com

act kontaktregister som molnlösninigDen 3 maj lanserades äntligen Act! Premium Cloud, en molnlösning som gör att företag inte längre behöver köpa dyra konsulttimmar för att konfigurera servrar och installera program. Allt som behövs är en Internet-uppkoppling och en webbläsare och ett konto för Act! Premium Cloud molntjänst. Ert kontaktregister fungerar då lika bra på datorn som på surfplattan och mobilen. Det är enkelt att komma igång antingen genom att ladda upp befintliga kunder och kontakter

  • från en textfil,
  • Excel eller en
  • befintlig Act! installation

eller så registrera man sina kontakter direkt i programmet.

En annan stor fördel med Act! Premium Cloud är att det nu går att prenumerera månadsvis, låt säga att ni har en tillfällig medarbetare som ska göra underhåll på ert kontaktregister, då kan ni prenumerera på vår molntjänst för den personen i så många månader som det behövs, eller att någon slutar på företaget, ja då är det bara att minska antalet användare från och med nästa månad.

act kontaktregister som molntjänstNaturligtvis kan ni även prenumerera på vår molnlösning årsvis, likt de tidigare licenserna. Då har ni hela tiden den senaste versionen av programmet installerad utan att ni behöver göra något, Act! tar hand om att se till så att den senaste versionen körs.

Handen på hjärtat, hur är det med säkerhetskopiering? Allt för många slarvar, glömmer att säkerhetskopiera sitt kontaktregister och övrig data regelbundet. Med en molnlösning med Act! behöver ni inte tänka på säkerhetskopiering, det tar Act! hand om åt er.

En annan variant av vår molnlösning, den innebär att ni har en licens installerad på er Windows-dator som tidigare, men den synkroniserar regelbundet med ert konto på Act! Premium Cloud. Det gör att om ni befinner er på en plats där Internet inte finns eller inte fungerar så bra så har ni ändå ert kontaktregister med er. Prenumerationen fungerar på samma sätt som den helt molnbaserade lösningen, Act! fungerar hela tiden som ni prenumererar, avslutar ni prenumerationen slutar även det lokalt installerade programmet att fungera.

Ytterligare en variant finns, liknar den förra, men där köper ni Windows-licensen precis som tidigare och om ni avslutar prenumerationen så har ni ändå kvar er Act! licens och kan köra vidare precis som tidigare men utan molnlösning.

Läs mer om de olika alternativen för vår molntjänst på http://www.actsverige.se/programlicenser

%d bloggare gillar detta: