090-713550 info@zoft80.com

Här är en sammanställning av de nya funktionerna och förbättringarna som finns i ACT! 2012

Få mer gjort varje dag med ACT! Scratchpad, smidigt samspel med Google, en snabbare sökning och tillgång till dina kontakter och kalender var som helst.

Google Contacts, Calendar och Gmail Integration

Fler och fler användare drar nytta av den frihet och flexibilitet som Google ger. Med denna nya och sömlös integration kan du synkronisera dina ACT! kontakter och kalender med motsvarande i Google, liksom e-post rekord skickas eller tas emot via ditt Google-konto som historier i ACT!.

  • Kalendersynkronisering som tillåter användare att uppdatera både Google och ACT! Kalendrar och synkronisera dem oavsett var händelserna har skapats eller ändrats.
  • Möjligheten att välja vilket system som larmar för händelser.
  • Användare kan välja om de vill att ACT! eller Google ska ”vinna” konfliktlösning när båda kalendrarna har ändrats.
  • Aktivitetstypssynkronisering gör att användaren kan välja vilka typer av aktiviteter som kommer att synkroniseras. De förinställda alternativen som finns är tider och möten.
  • Synkronisera ACT! och Google kalendrar manuellt eller automatiskt med hjälp av förprogrammerade intervall, schemaläggning av synkronisering så ofta som en gång per minut är tillgänglig, men för att begränsa påverkan på prestanda är det föreslagna synkroniseringsintervallet 10 minuter.
  • En ny panelen för Google-integrerad synkronisering finns i menyn Verktyg för att ställa in synkronisering av både kontakt-och kalenderinformation på en gång.
  • Sändning och mottagning av e-postmeddelanden från Gmail och ACT! kommer att skapa en historik av dessa e-postmeddelanden för en komplett bild av din kommunikation med den kontakten.
  • Skapa nya Google-kontakter från ACT!, skapa nya ACT! Kontakter från Google, eller synkronisera alla eller bara en delmängd av ACT! kontakter med Google®.

ACT! Anteckningsblock

Vi har forskat och observerat att användare för anteckningar som var en kombination av arbete och personliga påminnelser. Scratchpad levererar ett enkelt sätt att spela in dessa digitalt och ger möjlighet att skapa anteckningar, historik, aktiviteter och påminnelser för de som du vill spara i ACT!.  Säg Hej produktivitet och Adjö rörigt skrivbord!

Förser ACT! användare med ett virtuellt papper på sitt skrivbord för att göra följande:

  • Snabbt krafsa ner anteckningar, påminnelser och Att-göra i ett enkelt användargränssnitt, med eller utan ACT! igång.
  • Prioritera och organisera objekt i listan
  • Bocka av eller ta bort objekt när de är avslutade
  • Skriv ut listan så att du kan ta den med dig
  • Lägg till objekt som anteckningar, historik eller aktivitet i ACT!
  • Poster från ACT! Scratchpad kommer att sparas i den ACT! databas som användaren är inloggad i
  • Och eftersom den körs som ett separat litet program utanför ACT! Kan du använda den med eller utan att öppna ACT!.

Universal Search

Har du haft det ögonblicket när du behöver hämta en viss information, men du har ingen aning om vem, när eller vilket dokumentet, eller mail det finns i? Med den nya Universal Search, skriv bara in ett ord i sökrutan och ACT! kommer automatiskt att söka hela databasen, inklusive bilagor! Inget mer sökande efter en nål i en höstack, om det finns i ACT!, kommer du att finna det på några sekunder.

Användare har nu möjligheten att finna viktiga dokument eller information som de behöver i sina kontakter, grupper, företag, affärsmöjligheter, anteckningar, historik och bilagor, eftersom sökning är snabbare och mer omfattande än tidigare.

  • Förmågan att utföra avancerad sökning med hjälp av operatorer
  • Filtrera sökkriterier på alla datum, senaste 24 timmarna, förra veckan och förra månaden
  • Visa sökresultat efter relevans och dubbelklicka på objektet av intresse för att se ett särskilt fält eller bilagor.
  • Användare kan också filtrera sökresultat för sekundära kontakter och produkter

ACT! Connect

ACT! kunderna är ständigt i farten. Tillgång till ACT! överallt! Visa din ACT! kontakter och kalender från vilken dator som helst med en webbläsare, inklusive Internet Explorer®, Firefox®, Google Chrome och även Safari®; tillgång till din ACT! databas från populära surfplattor, som iPad®, synka samma information med din BlackBerry®, Windows Mobile® och Android® enhet i realtid, mobil åtkomst. Importera Yahoo® och Google-kontakter och länka Facebook bilder till kontakter du sparar. Denna nya molnbaserade tjänst levererar dina ACT! kontakter och kalender till nästan alla enheter via en browser. För vissa enheter som Android, Blackberry och Windows Mobile smarta telefoner kav vi även synkronisera direkt till det lokala kalender- och kontakterprogrammet på enheten.

  • En ny meny, Connections, finns nu i ACT! programmet det hjälper användare att registrerar sig och lära sig mer om anslutna tjänster som skulle kunna förbättra deras slutresultat och effektivt bedriva sin verksamhet.
  • Användarna kan hantera sina befintliga Connected Services via denna meny.
  • Kostnaden är 40 euro per användare och år

Installation / Komma igång

  • För nya kundinstallationer behöver tredje parts applikationer såsom Microsoft® Office, Microsoft Outlook® och Internet Explorer® inte stängas vid installation av ACT!. Användare kan nu fortsätta att vara produktiv medan ACT! installationen fortskrider.
  • Installationspanel som visar krav och genomsnittlig tid för att installera innan installationen börjar.
  • Förbättrad användbarhet i att öppna och dela databaser
  • Visar alla databaser knutna till den lokala SQL Servera® instansen och den senast använda databasen i en dialogruta.
  • Användarna kan också dela databaser från i den här dialogrutan, ingen anledning att söka efter någon djupt begravd meny.

Importera

  • Importloggar finns nu tillgängliga för att visa antalet framgångsrikt importerade poster och detaljer om vilka poster misslyckades.
  • Importlogg visas på den sista etappen av import.
  • Användare kan snabbt ta sig ut ur importprocessen (inget behov av att bekräfta att de vill avbryta ett importen)

Web Administration

  • Förmåga att hantera kritiska administrativa uppgifter från ACT! Premium (via webben) klient.
  • Hantera användare
  • Hantera grupper
  • Låsa/låsa upp en databas
  • Hantera lösenord policy

Product Enhancement Program

Sage är fast besluten att förbättra ACT! programmet.För att nå målet måste vi förstå mer om kundens konfiguration och användningsmönster av ACT!. Product Enhancement Program är en mekanism som finns bakom kulisserna, den möjliggör en bättre prioritering av funktionsbrister och övervaka framstegen mot dessa mått. Det ger också ett bättre sätt att avgöra vilka problem som kan förekomma inom området och identifiera problem med större precision och effektivitet.

  • Samlar in ACT! användarnas miljöinformation
  • Användarna har möjlighet att välja om de vill skicka sina maskin och ACT! användningsdata till Sage
  • Användarna har möjlighet att ändra sitt beslut att sända eller inte sända sina maskin och ACT! användningsdata till Sage när som helst.

Smart Tasks

Användare har nu möjligheten att tillämpa kriterier när de manuellt kör Smart Tasks

%d bloggare gillar detta: