090-713550 info@zoft80.com

Någonsin önskat att du kunde slå samman ACT! information i Excel med samma enkla metod som du använder i Word? Med Advanced Excel Templates du kan!

Om du kan skapa en Word-mall med ACT!, kan du också skapa en Advanced Excel Templates. Vi gjorde det så enkelt som möjligt genom att efterlikna det sätt du skapar mallar i MS Word eller i ACT!’s ordbehandlare.

Skapa dina egna mallar på några minuter

Starta Advanced Excel Templates, klicka på Arkiv> Ny mall och programmet kommer att öppna ett nytt dokument i Excel med ett popup-fönster där du kan infoga platshållare för ACT! fält i tabellen.

När detta är gjort, spara och du har din nya mall.

Sammanfoga ett dokument är en 2 enkla steg

  1. Du väljer kontakten i ACT!
  2. Du startar Advanced Excel Templates för ACT!, välj en mall och klicka på OK.

Räknare dina dokument

Med vårt automatiska numreringssystem, kan du definiera så många automatiska nummer du vill, en för dina offerter, en för dina fakturor och väljer den du vill använda när du skapar dokumentet.

Du kanske också vill titta på vårt tillägg AutoNumbers for ACT! Record som bland annat kan numrera dina affärsmöjligheter automatiskt när de skapas.

Använd Excel som en miniräknare!

Du kan även använda kraften i Excel för att utföra beräkningar och uppdatera en eller flera av de befintliga kontaktfälten med resultatet av beräkningen.

Låt säga att du vill lägga ihop User1 och User2 och lägga summan i User3.

Du skulle kunna exportera User1 och User2 till Excel, låta Excel beräkna summan och returnera den till User3 fältet. Allt du behöver göra är att sätta in ett Excel-> ACT fält i mallen.

Du kan även utföra den här åtgärden i bakgrunden, utan att öppna det kopplade dokumentet.

OBS: Kräver Excel 2000 eller senare. Kompatibel med Office 2007.

Vad är nytt i version för ACT! 2010

Advanced Excel Templates är en kraftigt förbättrad version av Excel Templates, därav namnändringen.

  • Du kan nu exportera företag, grupp-och data möjligheter – du är inte begränsad till kontaktuppgifter längre.
  • Du kan nu skapa mer än ett dokument i taget.
  • Du kan nu numrera dina dokument med hjälp av det automatiska numreringssystemet.
  • Du kan nu exportera foton.
  • Namngivningskonventionen kan nu delas av användare i en fleranvändarmiljö och använder nu namn på displayen istället för interna fältnamnen.
  • Du har nu tillgång till online-hjälpen via Hjälp> Online Hjälp-menyn.

Läs mer…

%d bloggare gillar detta: