090-713550 info@zoft80.com

Hör vissa av dina fält ihop? Varje gång du anger ett värde i ett fält, måste du då ändra flera andra fält? Du behöver inte skriva in samma information om och om igen! Skriv in dina data en gång i en tabell och Automatic Data Entry from Table fyller automatiskt i fälten åt dig.

Ett exempel

Låt oss säga att du är en finansiell rådgivare och för alla dina kontakter som är ”A klienter” (du anger det förmodligen i ID/Status) vill du att fältet ”Kontoutdrag” skall vara satt till ”Månadsvis” och att ”Julkort”, ”Födelsedagskort” och ”Golfturnering” skall vara markerade.

Eller  att din Utesäljare, Innesäljare och Tidszon är kopplade till ditt Region-fält. Med  Automatic Data Entry from Table fylls dessa tre fält i automatiskt när du fyller i Region-fältet.

En enkel 3-stegs process

För att skapa ett automatiskt Data Entry system:

  • Du väljer ett referensfält (i exemplet ovan skulle det vara region-fältet)
  • Du väljer dina mål-fält, dvs fält som skall uppdateras (här skulle det vara den Utesäljare, Innesäljare och Tidszon)
  • Du fyller i dina uppgifter i en tabell
  • Det är allt!

Du kan skapa så många Data Entry system du vill. Du kan importera en tabell från Excel eller en kommaseparerad fil.

Snabbt och enkelt

När systemet är skapat, kommer Automatic Data Entry from Table att övervaka referensfältet. När dess värde ändras kommer det att söka efter det nya värdet i den första kolumnen i tabellen och om det kan matcha det (matchningen är inte skiftlägeskänslig) kommer den att automatiskt uppdatera mål-fälten.

Snabbt och enkelt, eller hur?

Vad är nytt i version för ACT! 2010

  • Det fungerar nu med Affärsmöjlighet-fält.
  • Du har nu åtkomst till online-hjälpen via Hjälp> Online Hjälp-menyn.

Läs mer…

%d bloggare gillar detta: