090-713550 info@zoft80.com

Excel Quote-Invoice Maker för ACT! skapar offerter och fakturor på ett kick eftersom det ger dig möjlighet att infoga data i Excel!

Så enkelt kommer du inte tro det

Det är en enkel 3 stegs process:

  • Du väljer kontakten i ACT!
  • Du öppnar Excel Quote-Invoice Maker och väljer en mall
  • Du väljer den affärsmöjlighet du vill inkludera i dokumentet och klickar på OK.

Skapa egna mallar på några minuter

Excel Quote-Invoice Maker för ACT! gör det väldig enkelt att skapa mallar, i själva verket är det lika enkelt som att skapa en Word-mall från ACT! Allt du behöver göra är att markera en cell, välj det fält du vill infoga och klicka på knappen Infoga.

Om du redan har skapat egna mallar, skapa en ny mall med Excel Quote-Invoice Maker sedan kopierar och klistrar du in informationen från din gamla mall i den nya mallen och du är redo att infoga ACT! fält.

Automatiskt numrering av dina dokument

Med vårt AutoNumbering system, kan du definiera hur många automatiska nummerserier  du vill, en för dina offerter, en för dina fakturor och välj den du vill använda när du skapar dokumentet.

Du kanske också vill titta på vår AutoNumbers för ACT! Rekords som bland annat, gör att du automatiskt numrerar dina affärsmöjligheter när du skapar dem.

Använd Excel som miniräknare!

Du kan även använda kraften i Excel för att utföra beräkningar och uppdatera ett eller flera av kontaktfälten med resultatet av beräkningen. Låt säga att du vill lägga ihop User1 och User2 och placera summan i User3. Du kan exportera User1 och User2 till Excel, låta Excel beräkna summan och returnera den till User3 fältet. Allt du behöver göra är att skapa ett Excel-> ACT fält i mallen.

Du kan även utföra den här åtgärden i bakgrunden, utan att öppna det kopplade dokumentet.

OBS: Kräver Excel 2000 eller högre. Kompatibelt med Office 2007.

Vad är nytt i denna version

  • Tillägget har ändrats för att dra nytta av den helt nya tabellstrukturen i affärsmöjligheter.
  • Du kan nu exportera bilder.
  • Dokumentetnamn delas nu mellan användare i en fleranvändarmiljö och använder nu vanliga fältnamn i stället för interna fältnamn.
  • Du har nu tillgång till online-hjälp genom Help> Online hjälp -menyn.
  • Tillägget heter nu Excel Quote-Invoice Maker, ändrat från det tidigare namnet Excel Mallar w/Quote/Invoice Maker.

Läs mer och beställ…

%d bloggare gillar detta: