090-713550 info@zoft80.com

Varför du behöver CRM

Oavsett bransch eller storlek på ett företag, delar vi alla samma mål – vi vill få så många avslut som möjligt och få mesta möjliga avkastning. För att få ut maximal nytta för ditt företag behöver du göra vad som går av både försäljning och marknadsföring.

Varför du behöver CRM

Varför behöver du en kundvårdslösning? Tja, enligt Salesforce, en ledande CRM-plattform, helt enkelt för att du ska kunna öka din omsättning snabbare, hitta nya kunder snabbare och göra avslut snabbare – oavsett var du är.

Eftersom konkurrensen blir hårdare, har det blivit en än större utmaning att bygga relationer med potentiella kunder. För att bli framgångsrik måste du känna igen och kunna göra det bästa av varje steg i din försäljningspipeline.

Vid vissa tillfällen är det omöjligt att spåra alla dina kundrelationer. Det är därför som du förr eller senare behöver en dator till hjälp för att hantera vardagliga uppgifter och stimulera tillväxt (jag är säker på att du inte vill begränsa ditt företag p.g.a. ditt eget minne).

Jag är säker på att du känner till skälen för att använda en professionell plattform för e-postmarknadsföring (den låter dig skapa vackra e-postmeddelanden som ser bra ut på alla enheter, skicka automatiska uppföljningar eller till och med skapa och publicera målsidor – för att nämna några saker).

Men vet du varför du bör använda en kundvårdsprogramvara? Låt oss ta en titt på några av de mest uppenbara skäl.

Att hålla ditt team informerade

Ett CRM-system håller alla kunddata på en central plats. Ditt team har ständig tillgång till aktivitetshistorik, viktiga kontakter, kundkommunikation och interna diskussioner. Allt du behöver göra är att ge rätt personer tillgång till den information som tillåter dem att göra sitt jobb.

Ta bättre, datastyrda beslut

Med ett CRM-system kan du omedelbart gräva djupare i försäljningsprocessen. Du kan snabbt få tillgång till de mest relevanta data i din försäljningspipeline och det hjälper dig att hålla reda på alla dina uppgifter och händelser och låter dig se vad som fungerar bäst och leder till en högre konvertering. Titta på dina kundämnen, affärsmöjligheter och prospekt du arbetar med. Du kan gå igenom varje steg i säljcykeln, eliminera potentiella problem och optimera din försäljningsstrategi. Med fakta är det mycket lättare att förutsäga intäkter och sätta realistiska försäljningskvoter.

Öka produktiviteten

Ditt team av säljare kan följa försäljningsprocessen, detaljerad företagsinformation och flera kundämnen på en skärm, så att de kan bygga sin pipeline snabbare än någonsin.

Du kan också utforma och automatisera affärsprocesser (t.ex. godkännande av rabatter eller resekostnader).

Systemet gör det möjligt för ditt team att dela filer, diskutera dem, publicera och spåra innehållet i realtid. Människor kan snabbt hitta vad de letar efter, dela den säkert och även prenumerera på varningar när något förändras.

Tillhandahålla datasäkerhet

Genom att byta till molnlösningar tar du bort data från dina enheter och har alla filer på väl skyddade virtuella servrar – som gör det möjligt att förhindra skador orsakade av brand, vatten, fysisk stöld eller hackare.

Att förlora en bärbar dator är inte längre ett problem – allt backas upp i molnet, så att du kan komma åt dina data var du än är, med hjälp av vilken enhet som helst.

Vad du får från Act!

I grund och botten får du ett enda heltäckande verktyg med en rik blandning av funktioner som låter dig kombinera styrkan i försäljning och marknadsföring.

Enkel databashantering

Du kan bygga frågor för leads och potentiella kunder med ett enda klick. Skapa nya Act! eMarketing kampanjer och lägga till kontakter i Act! utan att behöva logga in på olika konton.

Övertygande meddelanden

Du kan skapa övertygande meddelanden och spara dem som utkast. När du är inloggad på ditt Act! eMarketing konto kan du testa och förhandsgranska dina meddelanden på nätet och skicka dem till utvalda delar av databasen.

Anpassning & segmentering

Integrationen stöder egna fält, så att du kan segmentera databasen baserad på individuella preferenser och skicka mycket relevanta personliga meddelanden, anpassade till kundens behov.

Mätning och analys

Du hittar din kund- och prospektstatistik på ett ställe. Du kan se statistik för nyhetsbrev och rapporter, enskilda kontakter och Act! eMarketing meddelanden för varje kontakt. Med intelligenta analyser kan du mäta kampanjens effektivitet och lära dig mer om konsumenternas beteende för att skapa skräddarsydda försäljningsstrategier.

24/7 prisbelönt stöd

Våra integrationsexperter kommer att gå igenom installationsprocessen och besvara även de mest komplicerade tekniska frågor. Act! eMarketing Customer Success Team – kommer att hjälpa dig att spara tid, arbete och terabyte.

Och vårt Learning Center står till ditt förfogande.

%d bloggare gillar detta: